6 Haziran 2011

McNeal’ın yaklaşımı ile çocukluk dönemi ve reklam

Reklam
Reklam

McNeal, çocukların bu gelişim süreçleri kapsamında 5 evreden geçtiklerini söylüyor

Gözlem:Çocuğun pazarla tanıştığı ilke evredir. Bu süreç 2 aydan 33 aya kadar uzayabilir.

Talepte bulunma:Bu evrede çocuk, mağazada gördüğü ve ilgisini çeken ürünleri talep etmeye başlar. Ayrıca bu evrede, televizyondaki reklamların etkisiyle, çocuk bazı ürünleri evde de talep etmeye başlar.

Seçim yapma:Çocukların yürümeye başlaması ile birlikte, raflarda bulunan bir ürünü seçmeyi ve bunu raftan almayı artık başarabildikleri dönemdir.

Yardımlı alışveriş:Bu aşama, çocuklara aile ve aile yakınları tarafından verilen paraların yardımlı alışveriş ile harcanmaya başladığı dönemdir.

Bağımsız alışveriş:Aile yardımı olmaksızın alışverişin yapıldığı ve gelişimin son basamağıdır.

Kaynak:Prof. Dr. Selda Bülbül’ün (Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD) 7-9 Ekim 2009’de yapılan Çocuk Sağlığı Kongresi’ndeki yapmış olduğu”Reklamlarda Beslenme ve Çocuk” sunumundan derlenmiştir.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...