23 Mart 2010

Mükemmel servis nedir?

Kalite
Kalite

Bununla beraber, sadece müşterilerin isteklerini karşılamak zamanımızda pek yeterli olmuyor. Çoğu servisler tüm bunları zaten yapıyorlar. Bu yüzden servis hizmetimizi diğerlerinden ayırabilmek için müşterilere “küçük ekstralar” sağlamalıyız. Bunu iki başlıkta inceleyebiliriz.

· Müşterilere kolaylıklar

Sürprizler

Küçük ekstralar derken maliyeti yüksek şeyleri kastetmiyoruz. Örneğin, müşterinin arabasının yıkanması, işyerini erken açıp geç kapatmak, müşterilere ücretsiz servis hizmeti sağlamak gibi.

Sürpriz olarak yapılacak hizmetlere gelince; bunlar da müşteri isteklerinin dışında araç için yapılacak küçük hizmetleri içermektedir. Örneğin, küllüğün temizlenmesi, camların silinmesi, lastik havalarının kontrol edilmesi, ses yapan kapakların yağlanması ve araç hakkında profesyonel tavsiyelerde bulunulması gibi.

Kaynak: Yusuf Feramiz Beylikçi, “Satış Sonrası Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti”, TMMOB Makina Mühendisleri Odası IX.Otomotiv ve Yan Sanayi Sempozyumu 27-28 Mayıs 2005.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...