Problem: Yüzme ve batma kavramlarını inceleme.
Araç-Gereçler: Su, zeytinyağı, alkol, eşit kollu terazi, bilye (cam veya çelik), tahta parçası, şişe mantarı, alüminyum folyo (alüminyum kağıt), plastik leğen, üç dört adet geniş plastik bardak veya cam kavanoz, dereceli silindir veya kap.
Etkinlikler: 1-3 nolu etkinlikler: İnceleme aşaması. 4-5 nolu etkinlikler: Kavram tanıtımı aşaması. 6 nolu etkinlik: Kavram uygulama aşaması.
· Gerekli araç-gereçleri önceden hazırlayarak deney masalarının üzerine yerleştiriniz. (Bazı araç-gereçler öğrenciler tarafından evlerden veya çevreden sağlanabilir).
Su, zeytinyağı ve alkolü ayrı ayrı plastik leğenlere koyunuz. Öğrencilerin, yukarıda verilen cisimlerden hangilerinin, hangi sıvıda yüzeceğini ya da batacağını tahmin etmelerini isteyiniz.
Öğrencilerin tahminlerini kaydedip, uygun bir çizelge hazırlayınız. Sonra, verilen cisimleri ayrı ayrı leğenlerdeki su, zeytinyağı ve alkol içerisine atarak yüzdüğünü ya da battığını kaydettiriniz.
Kaynak: Doç. Dr. Alipaşa AYAS, Editör: Prof. Dr. Şefik YAŞAR, “Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar”, Fen Bilgisi Öğretmenliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1061, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 585, ISBN 975 – 492 – 817 – 7, 1998.