Öğrenme halkası yaklaşımında öğrenme, “yaşa dayalı bir süreç” olarak görülürken, bütünleştirici öğrenme yaklaşımında,”bireyin önceki yaşantıları sonucu edindiği bilgi ve deneyimlerine dayalı bir süreç” olarak görülmektedir. Öte yandan, öğretimi öğrencilerin düzeyine uygun olarak gerçekleştirme söz konusu olduğunda, bütünleştirici öğrenmenin, öğrenme halkası yaklaşımına kıyasla öğretmene daha fazla esneklik tanıdığı ileri sürülmektedir.
Kaynak: Doç. Dr. Alipaşa AYAS, Editör: Prof. Dr. Şefik YAŞAR, “Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar”, Fen Bilgisi Öğretmenliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1061, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 585, ISBN 975 – 492 – 817 – 7, 1998.