Öğretmen, öğrencilere nereden, hangi kaynaklardan, hangi sorunları çözmek üzere, ne kadar sürede, nasıl öğrenecekleri konularında kılavuzluk ederek onların öğretim ürünleri açısından davranışsal amaçların belirlenmiş olan ölçütlerine ulaşmalarını sağlar. Böylece, örgün eğitimde öğrencilerin öğrenme düzeylerinin, mal ve hizmet sektörlerinde de çalışanların iş veriminin istenen standartlara ulaşmasına katkıda bulunur. Öğretmen, böylesine önemli bir işlevi yerine getiren kişidir. Öğretmenin bu görevi, eğitim teknolojisi alanının odak noktası olan “öğretim” ve “öğretimde denetim” kavramlarının kesişme noktasında kendini göstermektedir. Çünkü öğretmen, öğretim süreci boyunca oluşan etkileşimde öğrencilere kılavuzluk etme rolünü üstlenmekte, öğretimde denetim sürecinde etkin görev almakta, örgün ve yaygın eğitimde öğrenmenin gerçekleşmesinde etkili rol oynamaktadır.
Kaynak: Prof. Dr. Mahmut Tandoğan, “Ünite-2: Öğretmen ve Teknoloji”, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1021, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 564, ISBN 975-492-770-7, 1998.