21 Mart 2010

Öğretmenler , öğrencilerinin algılama sınırlarının farkında nasıl olur?

Eğitim
Eğitim

Duyu organları, ya da öteki adıyla algılama sistemleri öğrenciden öğrenciye farklılık göstermektedir. Her öğrencinin görme, işitme, tat alma, dokunma ve koklama kapasiteleri farklıdır. Öğretmen, algılama yetenekleri farklılık gösteren öğrencilerin bu durumlarının öğretim etkinliği sırasında kendileri için sakınca oluşturmasını önlemelidir. Örneğin, görme sorunu olan ve arka sıralarda oturan bir öğrenci tahtaya yazılanları iyi göremeyebilir. İşitme sorunu bulunan bir öğrenci öğretmenin söylediği her cümleyi duyamamış olabilir.

Kaynak: Prof. Dr. Mahmut Tandoğan, “Ünite-2: Öğretmen ve Teknoloji”, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1021, Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 564, ISBN 975-492-770-7, 1998.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...