Aralarındaki fark hava çevrim katsayılarıdır. Dumanın boşaltılması ve otoparkın tekrar kullanılabilir hale gelmesi için geçen süreler farklıdır. Duman boşaltılması ile duman kontrolü metotlarının uygulanabilmesi otopark boyutlarına bağlıdır.
“Smoke”/Duman kontrolü büyük otoparklarda taze hava ve egzoz şaftları arasında yaklaşık 200 m ve üzerinde uzaklık var ise yapılabilir. Duman tahliyesi daha hızlı yapılabilir. Yapılan analizlerde uzunluğuna-sürüş koridorlarına paralel havalandırma ile daha etkin duman kontrolü yapılabileceği görülmüştür. Araçlar akışa karşı direnç oluşturmamaktadır.
Kaynak: M. Oğuz Aydoğdu’nun Mart 2009’da Tesisat Dergisi’nde yayımlanan “Otopark Havalandırmasında Ekonomik Çözümler” konulu makalesinden derlenmiştir.