Yeni bir mamulün tanıtılmasında ya da var olan bir mamulün pazardaki etkinliğinin artırılmaya çalışılmasında yapılan plandır. Öngörülen zamanda öngörülen sayıda malın piyasaya arzı pazarlama planı ile gerçekleştirir. Pazarlama planı yapılırken toplam kapasite ile diğer firmaların ürettiği mal ile işletmenin üretileceği mal hesaplanır. Bir pazar payı hedeflendiği gibi var olan pazar payını daha da yükseltecek kampanyalar ve promosyonlar planlanır. Tüm bunlar piyasada aynı işi yapan firmaları çok iyi tanıyıp onların güçlü ve zayıf yönleri tahmin edilerek gerekli olma kaygısı ile ciddi bir şekilde planlanır.
Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan Açık Öğretim Lisesi “Girişimcilik 2 (Hazırlayan: Muhammet KIRKAYAK – Yaşar KÜŞÜM)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).