22 Mart 2010

Reklam Ajansı Çeşitleri

Reklam
Reklam

Ajanslar, verdikleri hizmetlere göre “tam hizmet ajansı”, “butik ajans”, “a la carte ajans”, “kurum içi reklam ajansı”, coğrafi anlamda yapılanmalarına göre de “yerel”, “ulusal”, “uluslararası” reklam ajansları olarak tanımlanmaktadırlar. Pazarlama iletişimi alanına giren tüm hizmetlerin tamamını ya da tamamına yakınını sunan ajanslar, tam hizmet ajansları olarak tanımlanmaktadır. Gülsoy tam hizmet ajanslarının basın, radyo, televizyon, sinema ve satış noktası reklamlarının yanı sıra, fuar sergileri, marka adı yaratma, kurumsal kimlik oluşturma, multivizyon gösterileri hazırlama, web sitesi tasarımı, hatta televizyon programı yapımı ve halkla ilişkiler etkinliği gibi çok çeşitli hizmetleri ortak bir strateji ve planlama çerçevesinde sunduklarını ya da sunulma beklentisi olan ajanslar olduklarını belirtmektedir.

Kaynak: G. Senem Gençtürk Hızal, “Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği”, İletişim: Araştırmaları, 3(1-2): 105-131, 2005.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...