22 Mart 2010

Reklam ajansı (ya da “elçi”) nedir?

Reklam
Reklam

Reklam ajansı; reklam işini yapmak üzere örgütlenmiş işletmeler, reklamverenin işletme/pazarlama amaçlarına uygun ve paralel olarak reklamını yaptırmak üzere işbirliğine girdiği kimseler olarak tanımlanabilir. İletişim sürecinde kaynak olarak reklamverenin amaç ve isteklerine ulaşması için tüketicilere gönderilmesi gereken mesajların hazırlayıcısı, kodlayıcısıdır reklam ajansı, bir başka deyişle “elçidir” aslında. Onun elçiliği, reklamverenin verdiği “brief’le? başlar. Ewen’in (1976) “bilincin kaptanları” olarak adlandırdığı reklamcıların, reklam ajanslarının rotasını, reklamverenin “yön bilgisi” tayin etmektedir.

Kaynak: G. Senem Gençtürk Hızal, “Reklam Endüstrisinin Topografyası: Türkiye Örneği”, İletişim: Araştırmaları, 3(1-2): 105-131, 2005.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...