20 Nisan 2010

Trafikte yolcu güvenliğine yolcuların etkisi

Trafik
Trafik

Yolcular, tehlikelerin ve riskli durumların belirlenmesinde size yardımcı olarak araç içinde olumlu bir etki oluşturabilirler. CD’leri değiştirebilir ya da yeni bir bölgede seyahat ettiğinizde yol gösterici rolü üstlenebilirler. Ancak, araçta iki ya da daha fazla yolcunun bulunmasının olumsuz etkisi olabilir ve bu durum araç kullanmanızı etkileyebilir. Yolcuların sesleri ve davranışları dikkatinizi dağıtabilir. Bazı yolcular, sizi hız yapma ya da trafik kurallarını çiğneme gibi riskler almaya teşvik edebilir ve size riski fazla olan davranışlarda bulunma konusunda baskı yapabilirler.

Güvenli bir şekilde araç kullanmak ve trafik kurallarına uymak sizin sorumluluğunuzdur. Bu, kontrolü elden bırakmamak için, yolcu sayısını kısıtlama anlamına gelebilir. Ayrıca, yolcularla seyahat sırasındaki beklentileriniz konusunda da konuşabilirsiniz.

Fazla yolcu almak tehlikelidir: Aracınızda çok fazla yolcu bulundurmak tehlikelidir. Örneğin; yerde ya da kucakta oturan yolcular gibi. Tüm yolcuların emniyet kemerini takmaları ya da diğer emniyet gereçlerine oturtulmaları gerekir.

Aracın içinde oturma: Yön değiştirmek, durmak ya da yavaşlamak için elle işaret veren sürücünün dışında, hiçbir yolcu vücudunun herhangi bir bölümü aracın pencere ya da kapısından dışarı sarkacak şekilde seyahat etmemelidir. Sürücü, aracın üzerinde ya da vücudunun herhangi bir bölümünü aracın dışına çıkarmış olan bir yolcu ile seyahat etmemelidir.

Kaynak: Trafik El Kitabı, Turkish, RTA, Kasım, 2005.

Share

Abdullah DEMİR

1973 yılında Trabzon’da doğdu. İlk, orta ve liseyi Trabzon’da tamamladı. 1992 yılında Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümünü kazandı. 1996 yılında Otomotiv Öğretmeni olarak mezun oldu. 1999 yılında yüksek lisansını tamamladı. 1997-2000 yılları arasında Marmara Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2009 yılında Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde “Fren Disklerine Uygulanan Kaplamaların Frenleme Performansına Etkisinin Deneysel İncelenmesi” konulu tez çalışmasıyla doktor oldu. Demir, İBB - İstanbul Otopark İşletmeleri (İSPARK) AŞ’de sırasıyla, Teknik İşler Şefi, İşletmeler Müdürü, Etüt Plan ve Proje Müdürü, Etüt ve Planlama Müdürü olarak çalıştı. 2011 yılında Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde Yardımcı Doçent olarak göreve başladı. Başta otomotiv olmak üzere, güç aktarma organları, alternatif yakıtlar, ulaşım ve otopark yönetimi alanlarında ulusal ve uluslararası dergilerde, kongre ve sempozyumlarda yayımlanmış makale çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca “Güç Aktarma Organları”, “Otopark Uygulamalarında Teknoloji, Çevre ve Emniyet Faktörleri”, 40 bin kelimelik “Otomotiv ve Temel Teknik Bilimler Sözlüğü”, 11 bin kelimelik “Sistem Sistem Otomotiv Teknik Terimler ve Terminolojiler Sözlüğü”, 2500 kelimelik “Otopark Endüstrisi Sözlüğü” gibi yayınları da bulunmaktadır. www.otoguncel.com web sitesinin editörlüklerini yürüten ve wushu spor dalında uluslararası hakem olan Demir, evli ve iki çocuk babasıdır.

Bunları da Beğenebilirsiniz...