13 Mart 2010

Yüksek Tansiyonla Başa Çıkabilmek için Ne Yapmalı?

Egzersiz
Egzersiz
Tansiyon yüksekliği olan bütün hastalara yaşam tarzı ile ilgili değişiklikler önerilmektedir.
  Kişi sağlıklı olduğu kiloyu bilmeli ve o kiloda kalmalıdır. Vücut kütle indeksiniz (vücut ağırlığı/boy2) 25 kg/m2’nin üzerinde ise kilo vermeniz gerekir (Vücut kütle indeksi, kilogram cinsinden vücut ağırlığının, metre cinsinden boyun karesine bölünmesi ile hesaplanır).
  Tuz tüketimi kısıtlanmalıdır.
  Alkol tüketiminden kaçınılmalıdır.
  Meyve ve sebze tüketimi artırılmalı, doymuş ve total yağ tüketimi azaltılmalıdır.
  İlaçlar düzenli alınmalıdır.
  Sigaradan kullanımına son verilmelidir.
  Düzenli fiziksel aktivite ve egzersiz yapılmalıdır.
Kaynak: Uzm. Fzt. Melda Sağlam, Uzm. Fzt. Meral Boşnak-Güçlü, Doç. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Sema Savcı, Prof. Dr. Hülya Arıkan; “Hipertansiyon ve Egzersiz”,  Ankara, Şubat – 2008.
 
Share

Beğenebilirsiniz...