22 Mart 2010

Hız Kuralları

Trafik
Trafik

Araçların şehir içi, şehir dışı ve otoyollarda uymak zorunda oldukları hız kuralları Karayolları Trafik Kanunu ile belirlenmiştir. Yasal azami hız sınırları Tablo 1’de verilmektedir. Yerleşim yerinin içinde, dışında ya da otoyolda bulunmalarına göre sürücüler bu azami hız sınırlarına uymakla zorunludur.

Tablo 1: Türkiye’de araçların uyması gereken yasal azami hız sınırları.

Araç Cinsi

Yerleşim Yeri İçinde (km/h)

Yerleşim Yeri Dışında (km/h)

Otoyolda (km/h)

Otomobil

50

90

120

Otobüs

50

80

100

Minibüs, kamyon ve kamyonet

50

80

90

Arazi taşıtları ve motosikletler

50

70

80

Tehlikeli madde taşıyan araçlar

30

50

60

Motorlu ve motorsuz bisikletler

30

50

Lastik tekerlekli traktörler, arızalı bir aracı çeken araçlar ve iş makineleri

20

20

Trafik kazalarının en önemli nedeni aşırı hızdır. Sürücülerin hızlarının yukarıdaki hız sınırlarına uygunluğunu sağlamak için uyulması gereken kurallar şöyledir;

Kavşak, dönemeç, tepe üstü, yaya ve hemzemin geçidi, tünel, dar köprü ve yapım, onarım alanlarına girerken hızlarını azaltmak,

Kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun getirdiği şartlara hızlarını uydurmak,

Diğer bir aracı izlerken yukarıdaki durumları göz önünde tutarak güvenli bir mesafe bırakmak,

Kol ve grup halinde araç kullananlar önlerinde giden araçları, aracın cinsi itibariyle yapabilecekleri azami hızlarının yarısı kadar metreden az olmayacak mesafeden takip etmektir.

Kaynak: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan “Mesleki Açık Öğretim Lisesi “Trafik ve İlkyardım Eğitimi 1-2  (Hazırlayan: Hasan YALÇIN)” Ders Notlarından Derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 01/02/2010).

Share

Abdullah DEMİR

1973 yılında Trabzon’da doğdu. İlk, orta ve liseyi Trabzon’da tamamladı. 1992 yılında Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümünü kazandı. 1996 yılında Otomotiv Öğretmeni olarak mezun oldu. 1999 yılında yüksek lisansını tamamladı. 1997-2000 yılları arasında Marmara Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2009 yılında Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde “Fren Disklerine Uygulanan Kaplamaların Frenleme Performansına Etkisinin Deneysel İncelenmesi” konulu tez çalışmasıyla doktor oldu. Demir, İBB - İstanbul Otopark İşletmeleri (İSPARK) AŞ’de sırasıyla, Teknik İşler Şefi, İşletmeler Müdürü, Etüt Plan ve Proje Müdürü, Etüt ve Planlama Müdürü olarak çalıştı. 2011 yılında Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde Yardımcı Doçent olarak göreve başladı. Başta otomotiv olmak üzere, güç aktarma organları, alternatif yakıtlar, ulaşım ve otopark yönetimi alanlarında ulusal ve uluslararası dergilerde, kongre ve sempozyumlarda yayımlanmış makale çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca “Güç Aktarma Organları”, “Otopark Uygulamalarında Teknoloji, Çevre ve Emniyet Faktörleri”, 40 bin kelimelik “Otomotiv ve Temel Teknik Bilimler Sözlüğü”, 11 bin kelimelik “Sistem Sistem Otomotiv Teknik Terimler ve Terminolojiler Sözlüğü”, 2500 kelimelik “Otopark Endüstrisi Sözlüğü” gibi yayınları da bulunmaktadır. www.otoguncel.com web sitesinin editörlüklerini yürüten ve wushu spor dalında uluslararası hakem olan Demir, evli ve iki çocuk babasıdır.

Bunları da Beğenebilirsiniz...