Başlangıç » Nedir » Kışın vücut direncini yüksek tutmak ve formda kalmak için ne yapmalı?

Kışın vücut direncini yüksek tutmak ve formda kalmak için ne yapmalı?

Posted by: Tuncay Demir 1 Kasım 2010 Yorum Yaz

Kışın vücut direncini yüksek tutmak ve formda kalmak için ne yapmalı? Beslenme Gıda
Metabolizmanızı iyi çalışır duruma getirmek için güne mutlaka kahvaltı yaparak başlamanız gerekir. Kahvaltı hem direncinizi koruyacak hem kilo kontrolünde yardımcı olacak hem de metabolizma hızınızın yavaşlamasını engelleyecek.
Kışın metabolizmayı güçlendirmek için A ve C vitaminlerinden yeteri kadar almak gerekir. Bu vitaminler bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklara karşı daha dirençli olmamızı sağlar.
Bu aylarda bolca turunçgiller, havuç, brokoli, kabak, Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar, mandalina, maydanoz, roka, tere gibi sebze ve meyveler tüketilmeli.
İçecek tercihi bitki çayları, özellikle de C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu çayı ve yeşil çaydan yana kullanılabilir.
Günde 2 fincan içilen yeşil çayın metabolizmanız üzerinde olumlu etkisi vardır. Ayrıca yemeklerde veya öğün aralarında yenen bol miktardaki salata, bu vitaminleri almamızda yardımcı olur.
C vitamini kaybını önlemek için salatalar da, meyve suları da yemeğe oturmadan önce hazırlanmalı, çok küçük parçalar şeklinde doğranmamalı.
Hatta mümkünse marul, tere, roka gibi yeşillikler elle bölünmeli, bıçak kullanılmamalı.
Gerek günlerin kısalması gerekse havaların soğuması ile birlikte fiziksel aktiviteler azalır. Lifli besinlerin tüketiminin azalması sonucu kabızlık sorunu baş gösterir.
Bu nedenle kış mevsiminin vazgeçilmez yiyeceklerinden kuru baklagillerin, esmer ekmek, bulgur, kepekli makarna gibi kepekli tahılların ve özellikle C vitamininden zengin sebze ve meyvelerin tüketimine ağırlık verilmeli.
Yazın sıcaklar nedeniyle rahatlıkla içtiğimiz suyu kışın tüketemeyiz. Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonların temel direği.
Kışın su kaybımız daha az olduğu için susama hissimiz azalır, ancak su ihtiyacımızı yine de karşılamamız gerekir. Metabolizmanızı çalıştırmak için susamasanız bile günde 8-10 bardak su tüketilmesi önerilir.
Aldığımız her bir kalori için bir mililitre suya ihtiyaç vardır. Yani 2000 kalori alıyorsak 2000 mililitre su içmeliyiz. Azalan fiziksel aktiviteye paralel olarak yağ ve şeker tüketimi de kısıtlanmalı.
Günü 3 ana ve 3 ara öğüne bölmek gün içinde fazla acıkmayı engeller, bu da bir sonraki öğünde çok fazla kaçırmanızı engeller.
Mide kapasitenizi düşürecek ve metabolizmanızın daha hızlı çalışarak, alınan gıdaların daha kolay eritilmesini sağlar. Öğün atlamak hem bir sonraki öğünde çok fazla acıkmanıza hem de fazla yediğiniz için midenizin büyümesine sebep olur.
Bu da kilo alma meylinizi artırır. Uzun gecelerde televizyon karşısında sürekli atıştırmanın önüne geçecek kepek, yulaf, çavdar, kuru fasulye, nohut gibi lifli gıdalar midede su çekip şişeceğinden, yeme isteğini azaltır.
Unutmayınız ki verilen kiloların kalıcılığı davranış değişikliğine dönüşebildiği sürece mümkündür. Sağlıklı kilo kontrolü için bilinçli olmak ve eski alışkanlıklara dönmemek en önemli kuraldır.
Kaynak: Haber7.Com Web sitesinde yayımlanan “Kışın kilo almaktan korunmak için tavsiyeler!” yazısından derlenmiştir (30 Ekim 2010).



2010-11-01

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir