Başlangıç » Nedir » Otoparklarda tamir edilmesi gereken beton üst yüzeyleri için uygun koruma tedbirleri nelerdir?

Otoparklarda tamir edilmesi gereken beton üst yüzeyleri için uygun koruma tedbirleri nelerdir?

Posted by: Ne Nedir 25 Mart 2010 Yorum Yaz

Otoparklarda tamir edilmesi gereken beton üst yüzeyleri için uygun koruma tedbirleri nelerdir? Otopark
Otoparklarda tamir edilmesi gereken beton üst yüzeyleri için uygun koruma tedbirlerinin karışımını içeren bilgi Tablo 1’de yer almaktadır.
Tablo 1: Bireysel yapı parçaları için koruma tedbirleri1)
Yapı Parçası
Koşullar
Koruma sistemi
Bağlayıcı madde
Çatlak önleme gücü (mm)
Statik
Sıcaklığa bağlı
Duvar, Tavan altı, Cephe
İklim koşullarına açık, eritme tuzunun sıçrama alanında2)
OS 4
(OS C)
Polimer çözeltisi,
Karışık polimerizat (çözelti)
Poliüretan
Silan, Siloksan: su iticiliğini sağlamak için
Duvar, Tavan altı, Cephe, üst yüzeye yakın çatlaklar mevcut3)
İklim koşullarına açık, eritme tuzunun sıçrama alanında2), zayıf çatlak önleme gücü
OS 5a
(OS DII)
OS 5b
(OS DI)
OS 9
(OS E)
Polimer çözeltisi,
Polimer / Çimento karışımı
≤ 0,15
≤ 0,05
Ayak bölgesi eritme tuzunun sıçrama veya püskürtme alanında, üst yüzeye yakın çatlak ve/veya ayrılmış çatlaklar mevcut
İklim koşullarına açık, eritme tuzunun sıçrama veya püskürtme alanında, yüksek çatlak koruması
OS 9
(OS E)
Poliüretan
Modifiye epoksit reçine
Polimer çözeltisi
2-K polimetilmetakrilat
≤ 0,3
≤ 0,2
± 0,05
Dinamiğe bağlı
Park yüzeyi (üstü kapalı), rampa, üst yüzeye yakın çatlak mevcut
Üzerinde sürüş ve yürüme yapılıyor, eritme tuzuna maruz kalmış
OS 13
Modifiye epoksit reçine
Poliüretan
2-K polimetilmetakrilat
≤ 0,3
≤ 0,2
Park yüzeyi (iklim koşullarına açık), üst yüzeye yakın çatlak ve/veya ayrılmış çatlaklar mevcut
İklim koşullarına açık, eritme tuzunun sıçrama veya püskürtme alanında, Üzerinde sürüş ve yürüme yapılıyor4), dinamik çatlaklara karşı yüksek koruma
OS 11
(OS F)
Poliüretan
Modifiye epoksit reçine
2-K polimetilmetakrilat
≤ 0,3
≤ 0,2
 
± 0,05
Dinamiğe bağlı
1) İnşaat uygulamasında önemli olan kaplama kalınlıklarını uygulamaya yönelik talimatlardan edinebilirsiniz.
2) Sıçrama alanında sadece ilgili ibraz ile
3)  Ayrılan çatlaklar için ilgili ibraz ile
4) Üzerinde sürüş yapılan açık yüzeylerde sadece OS 11a (OS F) kullanılabilir
Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,“Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.



2010-03-25

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir