Başlangıç » Nedir » Ramazan'a özel diyet önerileri

Ramazan'a özel diyet önerileri

Posted by: Tuncay Demir 13 Ağustos 2010 Yorum Yaz

Ramazan'a özel diyet önerileri Beslenme Gıda
Dengeli beslenerek 'Ramazan ayında hiç diyet olur mu?' diyenlere yanıtımız: Evet. Bir günde almanız gereken besin değerlerini iftar ve sahura akıllı bir şekilde bölüştürerek sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Bunun için Ramazan'da sıkça yapılan beslenme hatalarından kaçınmalısınız. İftarda boş mideye birden yüklenip hızlı ve çok yemek midede ağırlık, yanma, bulantı, gaz ve kabızlık gibi sorunlara yol açıyor; yemek esnasında su içmek sindirimi güçleştiriyor. İftarda ağır yemekler yiyip sahura kalmamak mideyi zorluyor.
Oruca 1 bardak su ve iftariyeliklerle başladıktan sonra bir kâse çorba içip ara verilmeli; daha sonra hafif bir sebze yemeği, ızgara et, yoğurt ve salata ile devam edilip sahura kadar bol su içilmeli ve meyve yenmeli.
Kaynak: Bahar Tıp Merkezi Uzman Doktoru M. Ali Çelebi’nin lezzet.com.tr web sitesinde yayımlanan “Ramazan'a özel diyet önerileri” yazısından derlenmiştir (Ziyaret Tarihi: 10/08/2010).



2010-08-13

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir