Başlangıç » Nedir » Ramazanda, su, yemek ve tatlı oranı ne olmalı?

Ramazanda, su, yemek ve tatlı oranı ne olmalı?

Posted by: Mihriban Taştekin 11 Ağustos 2010 Yorum Yaz

Ramazanda, su, yemek ve tatlı oranı ne olmalı? Sağlık
Az tuzlu ayran, soda, çorba tüketilmeli. Kahve, çay ve meyve suyu tüketimini önermiyoruz çünkü idrar çıkışını ve sıvı kaybını daha çok artırıyor. İftara çorba ya da cacıkla başlanmalı, ardından hafif az yağlı sebze yemeği yenmeli. Kepekli ekmek, haşlama ya da ızgara et yenmeli, ağır, çok yağlı yemeklerden kaçınılmalı. İftardan bir veya bir buçuk saat sonra 2 meyve yenmeli. Ceviz, fındık, badem yenebilir. Ama bunlar çiğ ve tuzsuz olmalı. İlla tatlı tüketilmek isteniyorsa bu mutlaka sütlü tatlı olmalı. Bu dönemde şerbetli tatlı önermiyoruz çünkü şeker düşmesine neden olabilir. Dondurma rahatlıkla yenebilir.
Mümkünse sahurda yağlı yemek yenmesin. Protein açısından zengin ceviz, fındık sahurda da yenebilir. Proteini yüksek ve uzun süre tok tutacak gıdalar tercih edilmeli. 70 kg ağırlığındaki bir kişinin iftarla sahur arasında 4 litre sıvı tüketmesi gerekiyor.
Kaynak: Endokrinoloji Uzmanı Dr. Erdal Duman 11 Ağustos 2010 tarihinde hurriyet.com.tr web sitesinde yayımlanan “İftardan sahura en az 4 litre su için” yazısından derlenmiştir.



2010-08-11

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir