Başlangıç » Nedir » Yeni otoparklara genel bir bakış:

Yeni otoparklara genel bir bakış:

Posted by: Ne Nedir 27 Mart 2010 Yorum Yaz

Yeni otoparklara genel bir bakış: Otopark
Tüm zorluklara ve çevresel faktörlere rağmen kullanışlı otoparkların inşa edilebileceğini aşağıdaki bazı örneklerden görebiliriz:
Wiesbaden’deki Luisenplatz Otoparkı: Otoparkların yeraltına indirilmesi ile kaybedilmiş şehir imajı, araç sahiplerini olumsuz yönde etkilemeden, yeniden kazanılabilir. 124 otoparkın içinden kullanışlı otopark olarak 1987 yılında ADAC’nin yaptığı bir yarışma sonucunda en yüksek puanla birinci sırayı Luisenplatz yeraltı otoparkı almıştır. İki kat olan bu yeraltı otoparkının toplam yüksekliği sadece 5,50 metredir ve tüm otopark alanı boyunca “beyaz küvet” adı verilen bir atık su kanalı ile donatılarak özel bir zorluğun üstesinden gelmeyi başarabilmiştir.
Ravensburg’taki Marienplatz Otoparkı: Bu otoparkın yapımındaki ayırt edici özellik toplam 170 metre uzunluk ve bazı kısımlarda 23 metrelik bir genişliğe rağmen 4 katlı 400 araç kapasiteli bir yeraltı otoparkının yapılmış olmasıdır. Ayrıca otopark alanının çevresinde 14. yy’dan kalma 40 işletme binasını korumak için her taraftan 3 metrelik yaya yolu bırakılmış ve bu nedenle toplam genişlik 17 metreye düşmüştür.
Biberach’taki Viehmarktplatz (Hayvan Pazarı Alanı) Otoparkı: Hayvan Pazarı alanının tam ortasında 16. yy’dan kalma 2 katı yerin altında toplam 6 katlı bir ambar binası mevcut ve otopark bu tarihi bina korunarak inşa edilmiştir.
Freudenstadt’taki Marktplatz (Pazar Meydanı) Otoparkı: Bu yer altı otoparkının özelliği sadece mekanik havalandırma sistemine sahip olması ve içerdeki havayı park rampaları üzerinden dışarıya çıkarmasıdır.
Chemnitz’teki Theaterplatz (Tiyatro Meydanı) Otoparkı: 1992 yılında yeni opera binasının açılışında işletime alınan bu otopark iki Almanya'nın birleşmesinden sonra doğu eyaletlerinde kullanışlı otopark alanında ilk ödüle layık görülen yapıdır. İki katlı olan bu yer altı otoparkının girişi her iki kata aynı anda ulaşabildiğinden, otopark temeli hemen yandaki 86 metre yüksekliğindeki kilise kulesinden 3,50 metre daha aşağıda yer almaktadır. Çok rutubetli ve üç yandan yağmur suyu alan bu zeminde zaman içinde kilise kulesi bina gövdesinden ayrılmaya başlamış, bu nedenle otoparkın yapımında ayrı bir zorluğa neden olmuştur.
Wiesbaden’deki Markt (Pazar) Otoparkı: Güzel aydınlatılmış ve kolay bulunabilir otopark katları ile 602 araçlık bir kapasiteye sahip bu otopark ayrıca mekanik duman ve ısı iletim tertibatı ile yangın ikaz sistemine sahiptir.
Freiburg’taki Bahnhof (Otogar) Otoparkı: 1993’te açılan bu yer altı otoparkı merkezi otobüs terminalinin altında bulunmakta ve hızlı trene (ICE) geçiş imkanı bulunmaktadır. Bu otoparka ait rampa ve tünel sistemi ayrıca bir kültür ve toplantı salonu ile otel garajına da bağlanmaktadır. 1994 yılında Avrupa Otopark Kurulu (European Paking Assoiation) tarafından Avrupa'nın en iyi otoparkı ödülünü almıştır.
Waldshut’taki Viehmarktplatz (Hayvan Pazarı Meydanı) Otoparkı: 1997’de işletime alınan bu yer altı otoparkı 568 araç kapasitesine sahip ve üstünde kısmen binanın bulunduğu bir yapıya sahip. Otopark tavanına her biri 400 ton ağırlığa dayanıklı destekler koyularak üstüne inşa edilecek olan binaya uygun bir yapı hazırlanmıştır. Buna rağmen inşaat yan giderleri ve katma değer vergisi hariç her park yeri 11.800 €'ya mal olmuştur.
Badenweiler’deki Schlosspark (Şato Parkı) Otoparkı: %18 eğimli şato park alanının altında 3 katlı olarak inşa edilen bu otopark 216 araç kapasitesine sahiptir.
Münster’deki Engelenschanze Otoparkı: 2002/2004 yıllarında mimari amaçlı ve daha sonra mühendislerin de dahil olduğu bir yarışma sonucu inşa edilen bu otopark 480 araç kapasitesine sahiptir ve üst katında ofis olarak kullanılabilecek odalar ihtiva etmektedir. 2 yollu park rampası kullanılan bu otoparkın orta kısmı gün ışığına açık ve su yollarına sahiptir. Zemin katta depo ve servis odaları mevcuttur. Dış cephesi cam kaplı olan binanın şeffaf ve hoş bir görüntüsü vardır.
Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,“Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.



2010-03-27

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir