22 Mart 2010

Arızalı Araçların İşaretlenmesi ve Çekilmesi Kuralları

Trafik
Trafik

Trafik kazası, teknik arıza, yük kayması gibi nedenlerle yola devam edemeyecek durumda olan taşıtlar diğer taşıt sürücüleri tarafından kolayca görülecek şekilde işaretlenmelidir.Aracın 150 m mesafeden diğer araç sürücüleri tarafından görülmesini sağlayacak şekilde işaretlenmesi yapılmalı, hava ve görüş şartlarına göre yansıtıcı veya kırmızı ışık kullanılmalıdır. Araç çalışır durumda ise dörtlü ikaz lambaları yakılmalıdır.

Dönemeç veya tepe üstü gibi yerlerde ışık cihazları veya yansıtıcılar araçtan en az 30 m mesafede ve 150 m’den kolayca görülebilecek şekilde yerleştirilmelidir. Bozulan araç tehlikeli madde taşıyorsa her durumda kırmızı ışık cihazı kullanılmalı ve devamlı şekilde gözetim altında bulundurulmalıdır.

Çekilerek götürülmesi gereken araçlar, kurtarıcı olarak adlandırılan “Özel Amaçlı Taşıt’larla çekilir. Ancak, bir arızadan dolayı sürülemeyen veya ışık vs. donanımları bozulan araçlar, diğer bir araç ile en yakın bakım ve onarım yerine kadar, aşağıdaki şartlara uyulmak kaydıyla çekilebilirler.

  Çekilen aracın; ağırlığının, çeken aracın taşıma sınırından fazla olmaması, sürücüsünün yönetiminde bulunması, ışık donanımı bozuksa arkasına gündüz kırmızı yansıtıcı veya 20 cm x 20 cm ebadında kırmızı bez, gece ise kırmızı ışık veya kırmızı yansıtıcı konulması,

  Her iki aracın boş olması ve gerekli ise sürücüsünden başka birer hizmetli dışında yolcu bulunmaması gerekir.

Her iki araç için;

  Bağlantı yerinden çıkmayacak, kopmayacak şekilde çelik çubuk, çelik halat veya zincirle birbirine bağlanmış olması,

  Birbirine bağlanan iki araç arasındaki açıklığın 5 metreyi geçmemesi,

  Açıklık iki buçuk metreden fazla ise, bağlantının orta kısmına gündüz kırmızı yansıtıcı veya 20 cm x 20 cm ebadında kırmızı bez, gece kırmızı ışık veya kırmızı yansıtıcı konulması,

  Kendi kendine hareket gücü olmayan römork ve benzeri arızalı araçlar ile çekici tarafından çekilemeyecek durumda olan arızalı yarı römorkların yalnız kurtarıcı araçlar ile çekilmesi mecburidir.

Share

Abdullah DEMİR

1973 yılında Trabzon’da doğdu. İlk, orta ve liseyi Trabzon’da tamamladı. 1992 yılında Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümünü kazandı. 1996 yılında Otomotiv Öğretmeni olarak mezun oldu. 1999 yılında yüksek lisansını tamamladı. 1997-2000 yılları arasında Marmara Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2009 yılında Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde “Fren Disklerine Uygulanan Kaplamaların Frenleme Performansına Etkisinin Deneysel İncelenmesi” konulu tez çalışmasıyla doktor oldu. Demir, İBB - İstanbul Otopark İşletmeleri (İSPARK) AŞ’de sırasıyla, Teknik İşler Şefi, İşletmeler Müdürü, Etüt Plan ve Proje Müdürü, Etüt ve Planlama Müdürü olarak çalıştı. 2011 yılında Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde Yardımcı Doçent olarak göreve başladı. Başta otomotiv olmak üzere, güç aktarma organları, alternatif yakıtlar, ulaşım ve otopark yönetimi alanlarında ulusal ve uluslararası dergilerde, kongre ve sempozyumlarda yayımlanmış makale çalışmaları bulunmaktadır. Ayrıca “Güç Aktarma Organları”, “Otopark Uygulamalarında Teknoloji, Çevre ve Emniyet Faktörleri”, 40 bin kelimelik “Otomotiv ve Temel Teknik Bilimler Sözlüğü”, 11 bin kelimelik “Sistem Sistem Otomotiv Teknik Terimler ve Terminolojiler Sözlüğü”, 2500 kelimelik “Otopark Endüstrisi Sözlüğü” gibi yayınları da bulunmaktadır. www.otoguncel.com web sitesinin editörlüklerini yürüten ve wushu spor dalında uluslararası hakem olan Demir, evli ve iki çocuk babasıdır.

Bunları da Beğenebilirsiniz...