Birinci eğitim aşamasının ana amacı; “çok yönlü temel eğitim”, ikinci eğitim aşaması ise “spor dalına özgü temelin geliştirilmesi”dir. Bu durumda ilk iki eğitim aşamasında ağırlıklı olarak ele alınan konular, hareket öğrenimi, teknik eğitim ve koordinasyonun sağlanmasıdır. Bu nedenle Matwejew’in periyotlama modeli, bu iki eğitim aşamasında bulunan çocuk ve gençler için uygun görülmemektedir. Bunun yerine özellikle eğitim-öğretim programındaki tatilleri de dikkate alan, spor dalına özgü modellerin geliştirilmesi gerekmektedir. Ancak, üçüncü eğitim aşamasında yukarıda tanımlanandan farklı bir periyotlamaya gerek duyulur. Çünkü üçüncü eğitim aşamasının programında ağırlıklı olarak ele alınan konular, “kondisyonel yeteneklerin geliştirilmesi” ve “antrenman yüklenmelerinin arttırılmasıdır”. Bu aşamada, “hazırlık dönemi, yarışma dönemi ve geçiş dönemi” şeklinde klasik döngüsü (periyotları) olan bir model uygun düşmektedir.
Yıl içerisinde yer alan yarışmaların önemine göre tek veya çift uçlu kullanılabilir. Sezon içinde tek bir yarışma hedef alınarak yapılan periyotlamaya Tek Uçlu periyotlama denir. Sezon içinde iki ayrı hedef (salon ve pist yarışmaları gibi) belirleyerek, iki ayrı performans zirvesi düşünülen periyotlamaya da çift uçlu periyotlama denir. Üst düzey sporcularda üç zirveli periyotlar da kullanılmaktadır. Genç ve gelişmekte olan sporcularda, teknik gelişim özel bir çalışma ve süreç gerektirdiğinden, çift uçlu periyotlama ile bu süreci kısaltmak sorun yaratabilir. Normal olarak hem genç hem de gelişmiş sporcularda üst üste iki yıldan daha fazla çift uçlu periyotlama önerilmemektedir. Aşağıda tek çift uçlu periyotlama örnekleri verilmiştir.
Kaynak: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Web Sitesi, Bilgi Bankası, Ziyaret Tarihi: 13/03/2010.