25 Mart 2010

Otomatik otopark sistemlerinin işleyiş tarzı

Otopark
Otopark

Sürücü konvansiyonel park sistemlerine benzer şekilde park yerine giriş yapar ve aracını giriş odasında konumlandırma / yönlendirme yardımlarının bulunduğu bir park paletinin üstüne park eder. Asıl park işlemi, araçtan indikten ve kabini terk ettikten sonra, sürücünün bir düğme ya da benzeri sistemle (mifare kartı) park etme emrini vermesinden sonra gerçekleşir. Akabinde palet sistem tarafından alınır ve raf hücresine / park katına götürülür. Paletli taşıma sistemlerinde palet, palet sirkülasyonuna girer ve araç böylelikle park edilir. Park işlemi, daima giriş odasında boş bir paletin hazır bulundurulmasıyla sona erer. Bölgedeki şartlara bağlı olarak ilaveten kaldıraç ve döner tertibatlar da kullanılabilir.

Paletsiz sistemlerde de park işlemi sürücü için benzer şekilde gerçekleşmektedir. Temel fark taşıma ve iletim tekniğinin farklı şekilde yapılıyor olmasıdır. Eğer parka giriş ve çıkış farklı yönlerden gerçekleşiyorsa, araç bir döndürme tertibatı ile park etme işleminin başında çıkışta düz konuma gelecek şekilde döndürülür. Böylece parktan çıkarken daima ileri sürüş konumunda hareket imkanı sunulmaktadır. Merkezi raf kumanda sistemine sahip kule otoparklarda bu döndürme fonksiyonu tertibatın içinde entegre şekilde teslim edilmektedir.

Bir araç (genelde bir binek araç) park yerinden çıkarılmak isteniyorsa, park kartının okutulmasıyla parktan çıkış işlemi başlatılmaktadır. İletim tekniği ile aracın park hücresinden / park katından çıkarılmasından sonra araç giriş / çıkış odasında hazır bulundurulmaktadır.

Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,”Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...