Etkileşimli televizyon ile klasik tek yönlü televizyon yayıncılığı yerine iki yönlü izleyicinin katılımının sağlandığı yayıncılıktan söz edilmektedir. İzleyicinin katılımının sağlandığı televizyon yayını düşüncesi neredeyse televizyonun kendisi kadar eskidir. Etkileşimli televizyona ilk adım posta ve telefon tabanlı çeşitli katılım yöntemleri ile denenmiştir. Ancak gerçek anlamda etkileşimli televizyon, izleyicinin program yayınıyla gerçek zamanlı olarak iki yönlü bir diyaloga girmesi ile gerçekleşmektedir. Bu diyalogu gerçekleştirmek için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir: Oyun konsolunun çevirdiği ses ötesi kumanda sinyalleri, kullanıcının aralarından seçim yapabileceği birden çok kanaldan görüntü yayınlanması, eşzamanlı FM radyo sinyallerini kızılötesi sinyale dönüştürerek taşınır modem içeren bir konsolla iletişim kurulması gibi.
Etkileşimin yoğun olarak yapılabildiği etkileşimli televizyon yayıncılığında yetişkinlere yönelik yarışma programları, spor programları, özel haber programları, açık oturumlar, oyunlar, çocuklara yönelik eğitici ve öğretici yarışma programları sunulabilmektedir. Ancak tüm bu olanaklardan yararlanabilmek için kablolu sistem ya da telefona bağlı bir modem, hızlı erişime sahip hafıza birimi, gönderilen etkileşimli verileri işleyebilecek bir mikro işlemci ile uzaktan kontrol ünitesine gereksinim vardır.
Kaynak: Prof. Dr. Yaşar HOŞCAN, Prof. Dr. Şefik YAŞAR, Yrd. Doç. Dr. C.Hakan KAĞNICIOĞLU, Doç. Dr. Ferhan ODABAŞI, Yrd. Doç. Dr. Ayşen Gürcan NAMLU, Öğr. Grv. M. Emin MUTLU, Hüryaşa ASLAN, İsmail KAYMAK; Editör: Prof. Dr. Yaşar HOŞCAN; “Bilgisayar”, Bölüm: Bilişim Teknolojisi (Yazar Yrd. Doç. Dr. C. Hakan KAĞNICIOĞLU); T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI NO: 1059, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI NO: 582, 1998.