Başlangıç » Nedir » Müşteri memnuniyeti nedir?

Müşteri memnuniyeti nedir?

Posted by: Ahmet BAĞIŞ 23 Mart 2010 Yorum Yaz

Müşteri memnuniyeti nedir? Kalite
Mal ve hizmet üreten işletmelerin tümünde sıklıkla “müşteri memnuniyetinden” bahsetmekteyiz, fakat bunun gerçek anlamı nedir? Müşteri memnuniyeti neden bu kadar önemlidir? Ve işimizle ne şekilde ilişkilidir?
Müşteri memnuniyetini, müşterilerin beklentileri karşılığında mal ve hizmetten sağladığı fayda olarak tanımlayabiliriz.
Beklenen > Gerçekleşen = Kötü
Beklenen = Gerçekleşen = Vasat
Beklenen < Gerçekleşen = İyi
Kaynak: Yusuf Feramiz Beylikçi, “Satış Sonrası Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti”, TMMOB Makina Mühendisleri Odası IX.Otomotiv ve Yan Sanayi Sempozyumu 27-28 Mayıs 2005.



2010-03-23

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir