Başlangıç » Nedir » Müşteri memnuniyetinin saptanmasının yöntemleri

Müşteri memnuniyetinin saptanmasının yöntemleri

Posted by: Ahmet BAĞIŞ 23 Mart 2010 Yorum Yaz

Müşteri memnuniyetinin saptanmasının yöntemleri Kalite
Servis Sonrası Takip: Kapanmış iş emirleri üzerinden bir hafta sonra müşterinin aranması suretiyle müşteri düşüncelerinin takip edilip, servis ile ilgili düşüncelerinin özetinin alınarak, müşteri memnuniyet seviyesinin bulunması.
Yetkili Satıcı Araştırması: Yetkili satıcı, satış, yedek parça hakkında diğer yetkili satıcılar arasında yapılacak mukayese araştırması.
Markalar Bağlı Araştırma: Markanızın rakiplerini içeren rastgele müşteri örnekleri, araç markaları arasında karşılaştırma, ürün, satış, idare ve servis hizmetleri konusunda mukayese araştırmaları.
Diğer Araştırmalar: Müşteri tavsiye kutusu, müşteri salonunda küçük sohbetler, filo müşteri ziyaretleri, müşteri salonu anket çalışmaları.
Kaynak: Yusuf Feramiz Beylikçi, “Satış Sonrası Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti”, TMMOB Makina Mühendisleri Odası IX.Otomotiv ve Yan Sanayi Sempozyumu 27-28 Mayıs 2005.



2010-03-23

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir