27 Mart 2010

Otopark yüzeylerinin üst yapısı nedir?

Otopark
Otopark

Beton yapı tarzındaki yeni park yüzeyleri için bugün salt şantiye beton konstüksiyonları, hazır kiriş üzerine şantiye beton plakaları, statik etkiye sahip şantiye beton tabakasına sahip hazır plakalar ve prefabrik plakalar kullanılmaktadır. Planlama aşamasında geniş yüzeyli ve kolay şekil alabilecek, kolay görülebilir derzleri olan bir yapı tarzının seçilmesine dikkat edilmelidir. Park yüzeylerinin üst yapısı ne kadar komplike olursa fonksiyonların yerine getirilmesi ve dayanıklılık açısından uygulamada o kadar çok hata meydana gelmesi olasıdır. Bunun sonucunda yapının su alması nedeniyle (örn. Nüfuz eden klorun donatı korozyonuna neden olması veya derz sızıntısı) hasarlar meydana gelir. Üst yapı için en uygun uygulamalardan bir tanesi su sızıntısına dirençli tek katmanlı beton yapıların çatlak önleyici kaplamalar ile birlikte sızıntıya karşı korunarak kullanılmasıdır.

Taşıyıcı yüzey planlaması dayanıklılığın yanı sıra kullanışlılık ve süreklilik bakımından da gereksinimleri yerine getirmelidir. Bu nedenle park yüzeylerinin üst yapısı için aşağıdaki tavsiyeler önerilmektedir:

· Mümkün olduğunca basit ve geniş yüzeyli yapılar tercih etmek

Derz sayısını mümkün olan en az sayıya indirgemek

Derz şekilleri mümkün olduğu kadar basit (uzunlamasına derzler tercih edilmemeli)

İlgili beton dayanıklılık sınıfının tespit edilmesi

Seçilen uygulama metoduna bağlı olarak yapının yeterli beton kaplamasına sahip olması

Üzerinde doğruda sürüş yapılan betonarme yapı parçaları için ilave sızdırmazlık önlemlerinin tespit edilmesi

Kaynak: Bayer, Edwin., Tercüme: Ahmet Savaş,”Parkhauser aber richtig – Ein Leitfaden für Bauherren, Architekten und Ingenieure” (Otoparkları Doğru Tasarlamak – İnşaat Şirketleri, Mimarlar Ve Mühendisler İçin Bir Kılavuz), Bau+Technik GmbH, ISBN 3-7640-0467-3, 2006.

Share

Bunları da Beğenebilirsiniz...