· Gösteri eğitilenlerin bir olayın gerçek oluşumunu hem görerek hem işiterek öğrenmelerini sağlar.
· Gösteri sözlü ifadesinin yetersiz olduğu kurallar ve prensiplerin açıklanmasını kolaylaştırır.
· Yapılan deney ve işler ile sonuçları görülebildiğinden öğrenme daha çabuk, kolay ve kalıcı olur.
· Katılımcılar da gösteriye katılabilir, bilgiyi uygulama hüner ve tutumları geliştirilir.
· Özellikle beceri kazandırmada malzeme, alet ve makinelerin kullanılması kolaylıkla öğretilir.
· Laboratuar ve atölyelerde iş güvenliği kuralları ve tehlikeleri gösterilebilir.
· Eğitilenlerin ilgileri kolaylıkla çekilir, iş veya görevin standartları ortaya konulabilir.
Kaynak: Bürke Aycan’ın “Eğiticiler için Kişisel Gelişim Semineri“nden Kayseri (22-26 Ekim 2007) derlenmiştir (Derleme Tarihi: 20/05/2011).